Yönetmen Matthias Hoene bu projesinde benimle çalışmak istediğini belirttiğinde çok mutlu olmuştum. Senaryo elime ulaştığında projenin ne kadar büyük olduğunu görünce heyecanım ve mutluluğum daha da arttı. Senaryoyu okuduğumda Dunkirk filmi aklıma geldi. Yönetmenle referanslar paylaştım ve o da benimle bu projede kurmak istediği dünyayı paylaştı. Ön hazırlık süresince Bismark belgesellerini, Dunkirk filmini, 2. Dünya Savaşı ile ilgili yüzlerce fotoğrafı inceledim.
İlk olarak kameraya ve lenslere karar verdik. Alexa Mini bu proje için en doğru kameraydı. Renk doygunluğunu kontrastını yumuşaklığını kısacası o dönemi belki de en iyi hissettirecek lense karar verdik ve bu karar çok cesurca bir karardı. Rusya’dan Lomo Anamorphic lensleri getirttik. İstanbul’daki çekimlerde SABATON grubunun performansını sergilediği teknenin ışık tasarımını yönetmenle birlikte yaptık. Hayal ettiği bir dünya vardı ve müzik dünyasında önemli bir yeri olan heavy metal grubuna tasarlanan ışığın yapay olmaması gerekiyordu ki tekne bir savaşın içinde Bismark’ın batırılmasına tanık oluyordu.
Show ışığıyla birlikte skypanel, maxibrut, dino light, flame effect, smoke effect, drizzle effect kullandık. Tekne üstünde tüm çekimi Freefly Movi Pro Gimbal ile tamamladık.
Sualtı çekimlerinde Nauticam Housing, Alexa Mini kamera ve CookeS4 lens kullandık. Sualtı çekimleri 5 derece suda gerçekleşti ve güvenlik dalgıçları ve ambulans sette hazır bekliyordu.
İstanbul’daki çekimin ertesi günü Belarus’a gidildi.
Yönetmenimle birlikte neredeyse tamamı bitirilmiş olan 3 ayrı gemi dekorunun ışık tasarımını yaptık.
Her bir geminin gündüz, akşamüstü ve gece ışıkları ayrı ayrı tasarlandı. Bu tasarım oluşturulurken hangi gemi ateş ediyor, hangi gemi vuruluyor ve günün hangi kısmında vuruluyor, bu ateş gücünün tasarımdaki etkisi ne derece olmalı hepsi önceden tasarlandı.
Zor olan diğer bir unsur tüm bunlar tasarlanırken CGI lara eklenecek olan planların gemi üstü ve gemi içi ışıklarıyla devamlılığının tutmasıydı. Green Screen’de düşük ışıkta çalışmak çok zor oldu. Color chart ve green screen checker kullanarak bunu da aştık.
10 gün ön hazırlık, 2 gün recce ve 2 gün çekim ile doğru profesyonelleri bi araya getirerek çekimi tamamladık.
Client: WARGAMING
Band: SABATON
Director: Matthias Hoene
Cinematography: Muko Tırmık