Değerli GYD üyesi Ahmet Sesigürgil, ekipmanlarını seçerken kapsamlı testler yaptı. Pek çoğu alana yeni çıkan seçeneklerden oluştuğu için güncel değeri yüksek olan bu test sonuçlarını bizimle paylaştığı için teşekkür ediyoruz.
Kamera ve mercek test sonuçlarını internet üzerinden paylaşmanın her zaman sıkıntıları olmuştur. İnternet dağıtımında zorunlu olan sıkıştırma yöntemleri bazı sonuçların algılanmasını zorlaştırır ancak en pratik dağıtım yöntemi olduğu da tartışılamaz. Bize ulaşan 70 GB boyutundaki ProRes dosyasını 1,3 GB boyutunda 1080P 24 fps mp4 dosyası olarak size ulaştırabiliyoruz. İzlediğiniz koşullara göre bu veri daha da düşük olabilir, sonuçları bu durumu göz önünde tutarak değerlendirin. Ahmet Sesigürgil’in test amaç ve yöntemleri ile ilgili notlarını videonun altında okuyabilirsiniz.
Ahmet Sesigürgil’in notları:
Yeni projelerde kullanmak üzere hazırlandığım, hepimiz için yeni olan ‘Full Frame’ olarak anılan bazı dijital sinema kameralarla ve bu formatın sensor boyunu kapsayan bazı lenslerle tanışmak istedik ve minimum değişenle karşılaştırmaya çalıştık.
Testi tasarlarken, hem latitude zorlayan, hem de test ortamından olabildiğince uzak, daha çok ‘alana’ (filmcinin gercek hayatına) benzeyen durumlar tasarlamaya çalıştık.
Testi sistematik tutmak için önemliydi. Her set-up için bir bölümünü doldurduğumuz bir liste hazırladım.
Testi tamamladığımızda 4 adet chart yani 96 set-up yapmış olduk.
Her lens modelinin 24-25mm ve 75-85mm lerini karşılaştırdık.
Arri Signature lensleri Sony Venice’e takmak için Wooden Camera’nın LPL Mountını kullandık. Adaptör değil, mount değişikliği yaptık
Orion Stüdyoları ve Linka testi destekledi. Benzer kategorideki Red Helium’u teste sokamadığımız için çok üzgünüz. Kesinlikle burada olmalıydı.
Red Türkiye teste dahil olmaya ve desteklemeye istekli ve kararlıydı ancak lojistik sebeplerle ve zaman darlığı nedeniyle mümkün olamadı.
2500 ASA testlerinde Sony Venice 2500 Base ISO set edilirken, ALEXA LF 800 ISO
Base’den 2500 ISO rate edildi.
Renk düzenlemesi yapılmadı. Her kamera DaVinci Resolve menüsünden kendi ‘respective’ pre-setiyle (Rec709 ve X-OCN ST) sıkıştırıldı. Çekimlerin logaritmik hallerini lensleri değerlendirmek için uygun olmadığını düşünerek paylaşmadık.
Testte görev alanlar:
A cam Focus Puller Cenk Altun
A cam 2. Asistan Tolgahan Salim Urfalı
A cam 3. Asistan Emir Can Göksu
B cam Focus Puller Aleksandr Hergheledji
B cam 2. Asistan Anıl Yemelek
B cam 3. Asistan Ahmet Can
DIT Yusuf Arık – Özgün Ersoy
Kamera operatörleri Ahmet Açıkkol – Ahmet Sesigürgil
Post islemleri 1000 Volt’ta yapıldı.